invoc


Klicka på den högra rutan i botten på videoramen för att få texten.

Invokation

14:02:2014 - 09:00H BRISBANE, AUSTRALIA

13:02:2014 – 24:00 Stockhom, Sweden

http://24timezones.com/

Saturday, November 17, 2012

Saul via John Smallman, 7 november 2012

Saul via John Smallman, 7 november 2012


Välbefinnande är det tillstånd där ni känner er lugna


Välbefinnande håller på att omsvepa er alla. Välbefinnande är det tillstånd där ni känner er lugna, tillfredsställda, samlade och inte ängsliga för något 3D problem i ert personliga liv eller hos mänskligheten. Det är det tillståndet som ni söker när ni ber eller mediterar, och i vilket ni överlämnar alla era rädslor och oro till er Fader genom den Heliga Anden.

Den aktiveras mycket bra när ni låter bli att resonera med er själva om ni kommer dit, eller uppnår en lämplig meditativ ställning eller ödmjuk framtoning. Att använda resonemanget till att utvärdera hur väl eller hur dåligt ni gör ifrån er, är en vägran att kapitulera i ögonblicket och uppmuntrar till ytterligare ängslan. Lita på att ni är i er Faders Närvaro – det är ju er avsikt – och vet att ni därför är där. Er förnimmelse av det är kanske svag eller obefintlig, men er avsikt innebär att ni är där ni avsåg att vara; i lugn och ro i Guds Närvaro. Så låt inte distraktionerna som far genom ert huvud störa er. Era avsikter garanterar era framgångar, eftersom Gud alltid hedrar denna avsikt. 

Illusionens slöjor kan tyckas nästan ogenomträngliga, men ni är aldrig ensamma, obemärkta eller oälskade – eftersom ni är er Faders innerligt älskade barn. Lita på Honom som han litar på er; ni vet att det låter klokt. Närhelst ni mediterar eller ber blir ni hörda, varendaste gång. Ert ängsliga uppträdande ockuperar ofta ert medvetande; ”Finns det verkligen en Gud? Även om det finns en, varför skulle Han lyssna på mig? Han har säkert mycket viktigare saker att ta hand om”. – en aldrig sinande ström av oro – och ert sinne fylls till brädden med distraktioner. Släpp det! Överlämna er till Hans oändliga Kärlek för er, och acceptera att Han hör er.

Ni är, var och en av er, på er andliga väg och exakt vid den punkt som är ändamålsenlig för er i detta ögonblick. Och ni rör er orubbligt framåt mot ert oundvikliga uppvaknande. Det finns bara Verkligheten, illusionen är overklig och därför finns det inget annat val än att vakna. Ni kan fortfarande välja att fördröja det storslagna ögonblicket, men att göra det bara åsamkar er ytterligare lidande, så varför skulle ni vilja göra det? Var inte rädda för att vakna till Guds Närvaro, bara för att ni tror att ni är ovärdiga Honom. Gud skapade er, och inget som Han skapar kan någonsin vara ovärdigt Honom.

Det är er kulturellt ingrodda känsla av ovärdighet, vilken kommer från ert beslut att separera er själva från Verkligheten och retirerar in i er illusoriska omgivning av smärta och lidande, som uppmuntrar, faktiskt kräver, att ni tävlar med varandra för att bevisa vem som är bäst – och sedan övervinna den känslan av ovärdighet. En känsla av ovärdighet är en väldigt tung börda att bära och ni försöker lätta den tyngden genom att kritisera och döma andra. Det fungerar inte, eftersom djupt inom er är den känslan ordentligt befäst genom er övertygelse om att ni har kränkt Gud, och många religioner har gjort en känsla av ovärdighet till en dygd, som de uppmuntrar er att hålla fast vid. Så för att fly från smärtan, som denna tro orsakar er, tävlar ni med varandra för få ett erkännande från någon auktoritär person –en förälder, äldre bror eller syster, lärare, präst, make/maka, chef, president, kung, påve – som bara är ett annat av Guds älskade barn, precis som ni.

Meditation och bön kan ta er till djupet av ert väsen, där ni kan upptäcka medvetenheten om att ni är ett Guds barn – och därför fullständigt värdig Honom och Hans Kärlek för er. Det finns inget ni behöver bevisa, det finns ingen uppoffring som ni behöver göra; ingen vördnad som ni är skyldig, för ni är Gudomliga Varelser, Ett med Gud, er ständigt kärleksfulla Fader, för evigt. En del av er har upptäckt denna obestridliga sanning inom er själva och det har gett er obeskrivlig glädje.

När ni vaknar upp från illusionen kommer sanningen om detta att stråla för er som en lysande koncentrerad punkt, som bekräftar det underbara i er fantastiska relation med er Fader. Redan nu känner ni alla till denna sanning. Det är bara på grund av era invanda rädslor och tvivel, som illusionen stöder, som ni har varit i förnekelse för att inte känna igen er evigt gudomliga förbindelse. Verkligheten står i strid med era omoderna och invanda övertygelser om er själva, men eftersom de är välbekanta så håller ni er till dem.

Er invanda känsla av mänsklig identitet känner rädsla inför förändringar och är ovillig att tillåta, än mindre uppmuntra er att frigöra er för att lära känna Gud. När ni vaknar, kommer de sista tvivlen och rädslorna att försvinna. Till dess, fortsätt att påminna er själva om att de är utan grund och att ni är perfekta varelser, som inom kort kommer att vidkännas er själva som dem ni verkligen är.

Med Kärlek, som alltid. Saul.

www.johnsmallman.wordpress.com

Översättning Ulla Krogh – www.st-germain.se






Saul via John Smallman, 4 november 2012

Saul via John Smallman, 4 november 2012


Briljansen som helt överstiger alla era förväntningar om hur Himlen kan vara.


Vägen framåt är klar och obehindrad då ni närmar er slutet på er resa tillbaka till Verkligheten. Mindre hinder kan dock tillfälligtvis uppstå, vilket inte ger några problem då ni rusar fram på upploppet till där välkomstkommittén har samlats för att hälsa er med en magnifik ärande ceremoni till erkännande av den krävande uppgiften ni har avslutat så fullständigt och snabbt. 

Inom illusionen så kommer otaliga lösa, individuella mänskliga energitrådar samman i en högst vacker väv av acceptans, förlåtelse, försoning, och ovillkorlig kärlek, vars like aldrig har tidigare har varit påtänkt i relation till er interaktion med varandra och med planeten. En ny ålder håller på att födas – en ny ålder för vilken ni har bett och hoppats om genom många hårda liv. Frid och ett överflöd av allt som behövs för att ge er glädje, tillfredsställelse, och ett kärleksfullt tillstånd av harmoni och samarbete med alla på Jorden håller på att omsvepa er. 

Ni har stadigt arbetat er framåt på vägen hem mot frigörandet från misären och lidandet som har svalt upp er under en omåttlig lång tid, och era strålande ansträngningar har kommer snart att bli fullt belönade. Det är absolut en glädje för mig att ge er bara en liten indikation på vad ni kan förvänta er när ni vaknar upp, för ni har kämpat så bestämt mot denna destination under en så lång tid, och att ge er kärlek, uppmuntran, och inspiration förbinder mig mycket positivt till kärleken som flödar från era hjärtan då ni öppnar mot det gudomliga fältet av ovillkorlig Kärlek som finns runt omkring er och assisterar er att vakna upp. Vi är en tillsammans för evigt, och ni kommer snart att uppleva undret av denna gudomliga sanning.

Då ni fortsätter att öppna upp era hjärtan så ökar era frekvenser, vilket gör det möjligt för er att integrera er själva än mer fullt in i detta fält, av vilket ni är livsviktiga och oersättliga aspekter, och tillåta ert medvetande om det att stärkas och intensifieras. Ju mer ni utvecklas på detta sätt desto starkare blir er tilltro av Guds oändliga Kärlek för er och i Hans Vilja att ni vaknar upp. Som ett resultat blir era intressen i distraktionerna av illusionen – dömande, klander, ilska, rädsla och konflikt – allt mindre, och byts ut mot ett ökande medvetande om vansinnigheten i att låta dem påverka och motivera er. 

Medvetande om Enheten av hela skapelsen växer exponentiellt runt planeten, och så gör också kärlek entusiastisk acceptans av det individuella kreativa geniet inom var och en av er. Er Fader skapade var och en av er som en perfekt gudomlig varelse; således är var och en av er ett kreativt geni med häpnadsvärda färdigheter, som ni kommer att kunna använda med intensiv tillfredsställelse då ni designar och utvecklar unika och inspirerande projekt att dela och förtjusa andra. 

Som barn av Gud är era färdigheter och skickligheter obegränsade. I mänskliga termer så är det som att genom er så har alla potentialen att bli konstnärer, poeter, författare, kompositörer, musiker, dansare – tänk er någon potentiell färdighet som ni skulle vilja utveckla – och när ni vaknar upp kommer dessa färdigheter att bryta fram i en upprymdhet av entusiastiska aktiviteter. Vad som ligger framför er är en obegränsat val av magnifika möjligheter med vilka ni kan engagera er i ett liv av oändliga under, vilket alltid leder er vidare genom den gudomliga trädgården vars skönhet och överraskningar hela tiden kommer förtjusa era sinnen. 

I själva verket så väntar Livet på er! Vad ni har upplevt inom illusionen är bara en mycket undermåligt och otillräckligt uttryck av livet, som snart skall glömmas bort då de ständigt förtrollande underverken som Gud har förberett för er kommer att helt överraska er i en spontan häpnad. Vad ni har lidit och genomgått under eoner av tid kommer att sjuka utan ett spår; inte en enda partikel av dessa förskräckliga erfarenheter kommer att störa era sinnen då ni vaknar från denna dröm och in i briljansen som helt överstiger alla era förväntningar om hur Himlen kan vara. Hemma är där hjärtat är, och era hjärtan leder er Hem!

Med så mycket Kärlek, Saul

www.johnsmallman.wordpress.com

Översättning Per Staffan – www.st-germain.se






Thursday, November 1, 2012

Saul via John Smallman, 31 oktober 2012

Saul via John Smallman, 31 oktober 2012


Varje kärleksfull tanke eller ord skapar evig effekt





Det finns för närvarande ingen på Jorden som inte i någon mån känner av de förändrade energierna som omsluter er. De växer sig starkare för varje dag och ökar i intensitet, eftersom stunden för uppvaknandet kommer allt närmare. Ni är inte ensamma! Ni får enormt mycket hjälp från de andliga världarna, eftersom ni har bett om det, och vi alltid levererar. Fortsätt att tala till oss, för det hjälper er enormt i era uppgifter genom att påminna er om att ni ständigt har fått hjälp och aldrig lämnats ensamma för att utreda saker på egen hand. Det skulle inte vara förståndigt att försöka, eftersom det skulle vara detsamma som att delta i illusoriska och meningslösa aktiviteter, eftersom vi alla är ett – alltid – och att göra något på egen hand är omöjligt. Engagera er med oss genom bön och meditation, och vi kommer att garantera ert uppvaknande.

När ni gör det öppnar ni upp era hjärtan för att ta emot ett överflöd av Guds Kärlek på ett mycket kreativt och upplyftande sätt, och ni höjer er ande och tänder er entusiasm för att arbeta med Honom genom oss, för att föra detta skede i den pågående Gudomliga Planen till ett avslut. Det är därför ni är på Jorden just nu, och ni vet detta även om er medvetenhet om det inte är så klar som ni skulle önska. Ni är medvetna om vikten av att vara kärleksfulla, accepterande och förlåtande i varje situation och det måste visa er att ni vet att alla är ett. Om ni verkligen trodde på separationen av individer, att skilja den ena från den andra, som illusionen ville få er att tro, då skulle ni vara nöjda med att kämpa på i de gamla hjulspåren. Men ni gör inte det, för ni är mycket medvetna om hur otillfredsställande det sättet att leva på är.

Mänskligheten har redan avancerat en lång sträcka på den kollektiva vägen till uppvaknandet, och den fart med vilken ni fortsätter er utveckling, accelererar dagligen. Var uppmärksamma på detta faktum, därför att det hjälper er att bli optimistiska och positiva i förberedelserna för det slutliga frigörandet av alla negativa tankeformer, som håller er tillbaka och försöker fördröja ert uppvaknande. I Verkligheten, ert eviga Hem, finns självklart inga negativa tankeformer. Den Gudomliga Närvaron är ett allomfattande energifält av oändliga, positiva möjligheter som erbjuder obegränsade tillfällen för ständig njutning. Inga kvardröjande tvivel om det kloka i era handlingar, kommer någonsin att angripa er igen. När ni gräver ännu djupare i de underverk som himlen visar i ett oändligt urval av förtrollande och vackra aktiviteter för er att delta i, kan ni använda era fantastiska kreativa förmågor, därför att i de himmelska världarna kan inget uppstå som inte är fullständigt anpassat till den Gudomliga Viljan, till gagn för alla. 

Kärlek och liv är ett i det överflödande och eviga utflödet av det Gudomliga energifältet som omsluter hela skapelsen. Uppfyllande av alla era förhoppningar och önskningar är dess syfte, eftersom er Fader bara vill att er oändliga glädje och tillfredsställelse ska komplettera Hans egen. För närvarande kan ni bara ha en diffus aning om vad det möjligtvis kan betyda, men den diffusa aningen är den motiverande kraft, som har gjort det möjligt för er att följa er väg genom otaliga livstider som människor på planeten Jorden, när ni inkarnerade gång på gång för att fortsätta processen med att lära de Gudomliga läxorna. Allt ni behöver är Kärlek. 

När ni verkligen omfattar, delar och erbjuder kärlek som individer, blir effekterna eviga och ganska magnifika. Varje kärleksfull tanke, ord, syfte eller handling i vilken ni engagerar er, skapar en evig effekt som för alltid delas ovillkorligt och urskillningslöst med allt levande. Om det inte är helt fritt från egoistiska ambitioner och egennyttiga agendor, då renar er kärleksfulla Fader det, eftersom Han känner er, Han förstår er och Han ser ert kärleksfulla syfte, vilket ert ego ofta försöker undergräva. Ni är verkligen mycket kärleksfullare än ni ger er själva beröm för, och ni försöker ofta gömma den sanningen för er själva och andra. Kom ihåg att ni är perfekta Gudomliga varelser, som haft en illusorisk upplevelse av en mycket tillfällig natur, och ingenting i den illusionen kan på något sätt förändra det.

Fortsätt att till fullo engagera er i er uppgift att föra era individuella energifält i linje med er Faders, och genom att göra det hjälpa alla slumrande själar, även de som verkar var i ett tillstånd som är mycket djupare än sömn – de som är fullständigt engagerade i att bevara den gamla, föråldrade ordningen med svek, falskhet, rädsla och konflikter – och vars väg till uppvakningen visar sig något längre än er egen.

Er Fader älskar alla Sina skapelser oändligt mycket, och Han vet att Hans Kärlek återgäldas av varje levande varelse Han någonsin har skapat. Han är gränslös Kärlek, gränslöst Tålamod, gränslös Acceptans, gränslös Harmoni och gränslös Fred. Ingen del av skapelsen kommer någonsin att förloras eller förstöras, allt kommer att kärleksfullt föras Hem till evig glädje. När ni vet detta, som ni förmodligen gör, släpp alla era rädslor, tvivel och oro. Se förväntansfullt framåt mot ert uppvaknande och påminn er själva ofta om att allt tas Gudomligt om hand.

Med så mycket Kärlek, Saul

www.johnsmallman.wordpress.com

Översättning Ulla Krogh – www.st-germain.se






Saul via John Smallman, 28 oktober 2012


Saul via John Smallman, 28 oktober 2012


Då ni känner er attackerade tillåter ni det overkliga att påverka ert sinne.



En av de många förtjusande tingen som ni kommer att upptäcka när ni vaknar upp från er ganska långa sömn är hur ljus, klar och entusiastiskt levande allt förefaller att vara, och det kommer inte att bara vara att det ser ut så, för det är av illusionen. Och när som ni kommer mer i linje med att vara fullt vakna, fullt medvetna, så kommer styrkan av dessa förnimmelser att intensifieras då er förmåga att uppleva dem tilltar. Det blir inte ett ögonblickligt uppvaknande in i briljansen av Guds Närvaro för det skulle överväldiga er i början; istället kommer briljansen på ett mjukt sätt och i en takt som är mest passande för er tilltagande förmåga att vara i linje med dem.

Ni kommer att veta att ni har kommit Hem för ni kommer att känna och veta Verkligheten av skapelse som en del av er själva, och er själva som en del av skapelsen – evigt oskiljaktiga, ett med er Skapare – och glädjen av detta går ej att beskriva. Verkligheten är en i sanning fantastisk erfarenhet, från vilken ni kollektivt har stängt av er själva för allt för länge, och det kommer nu att permanent rättas till. Ni skapades som ett med Gud; Hans Vilja och er är evigt i gemensam linje; alla typer av missförstånd är därför ytters omöjliga; och ert uppvaknande kommer att föra er tillbaka till detta magnifika tillstånd. 

Er väg Hem har varit arbetsam för med ert kraftiga kollektiva inbillning så kunde ni bygga in i illusionen ett stort urval av distraherande ”attraktioner”. De föreföll bara attraktiva till en början med, tills att ni började upptäcka det enorma kaos och förvirring i vilket ni hade bestämt er för att omge er själva genom att genomdränka er själva med det. Nu har ert kollektiva önskan att komma tillbaka Hem blivit mycket starkare än de önskan att leka med att vara vilseledda, så det är nu vart ni är på väg. 

Tillståndet av villfarelse har länge varit ett av de mest distraherande och förvirrande villkoren som illusionen har pådyvlat er. Ni har alla känt någon som ni gladeligen skulle säga är villfaren för ni har observerat hur han uppför sig på sätt som inte var logiska. Men, inom illusionen så har de flesta av er tillbringat mycket stor tid i ett villfaret sinnestillstånd. När helst ni känner er attackerade, feldömda, eller förolämpade så tillåter ni det overkliga att påverka era sinnen. Det är ett faktum att ni var och en för evigt är ett med Gud, ytterst oskiljaktiga från Honom eller från varandra, men ni har blivit omedvetna om detta för ni valde att ingå i det illusoriska tillståndet, där inget är såsom de förefaller. Då ni är ett med Gud så är ni perfekta gudomliga varelser, fullt levande i Kärlek, och där inget antastar er eller ens kunde tänka sig att göra så. Det faktum att ni inte upplever detta tillstånd demonstrerar helt klart att ni måste vara villfarna. Och ert uppvaknande kommer att sätta ett permanent slut på detta olyckliga förhållande. 

Allt som stör er frid och orsakar oro eller rädsla kommer att gå bort för de är alla helt overkliga. Lidandet som ni har upplevt har spelat en stor roll för att distrahera er och att få illusionen att förefalla verklig, för ni kunde mestadels bara uppleva kort stunder av lycka innan några tankar bröt sig in till ert medvetande och distraherade er. Inom illusionen lever ni nästan i ett konstant tillstånd av ”vad händer om”, och oro och ängslan förmörkar varje ögonblick och påverkar alla era beslut.

Om ni ser unga barn som leker och är helt absorberade i sina lekar så kan ni se att de lediga och i frid; ingen oro stör deras fokus. Då de växer upp så inför era olika kulturer olika restriktioner på dem, och de börjar också att oroa sig. Och hur ofta har ni inte sagt till era egna barn att inte oroa sig, att de oroar sig i onödan, för deras bekymmer förefaller så väsentlig? Vem lurar vem här? 

Ni är gudomligt älskade och omhändertagna. Illusionen är precis det – och ni kommer att vakna upp. Fokusera er på denna sanning; påminn er själva om det varje gång som en ängslan invaderar er frid och förnöjsamhet. När ni gör så, ger det er en viss frid och för ni vet att det är sant. Ja, medan ni är kvar inom illusionen så kommer dess distraktioner att fortsätta att ta er uppmärksamhet, men genom att påminna er själva om dess tillfälliga och oviktiga karaktär så förbereder ni er själva för ert uppvaknande och ert energifält har ett fridfullt och lugnande inflytande på de som ni kommer i kontakt med. De ser er som ni är – en varm och kärleksfull själ som ger trevnad och stabilitet i en värld som har blivit tokig – och att vara med er är er anledning till att vara förkroppsligade vid denna tid i mänsklighetens spirituella utveckling. Och för detta, som ni vet, är ni högst ärade.

Med så mycket Kärlek, Saul

www.johnsmallman.wordpress.com

Översättning Per Staffan – www.st-germain.se





Saul via John Smallman, 24 oktober 2012


Saul via John Smallman, 24 oktober 2012 


Tillgång till ert djupa inre öppnar upp



Skälet till att ni har så många tvivel om mänsklighetens uppvaknande är därför villfarelsen omger er med en mörk slöja som döljer Verkligheten för er. Verkligheten är överallt är allting; den är allt omgivande och inifrån det har ni föreställt er en overklig, stängd, delad och ensam miljö - skenbart mycket verklig för er - där ni upplever er själva som separerade och ensamma, bortkopplade ifrån allt utom era egna mänskliga kroppar. Och dessa mycket begränsade kroppar kan bara åtnjuta en mycket kort och knapp livstid. Ert korta liv i illusion är skrämmande, starkt betonad av den omätliga rymd i det synliga universum och av den mycket långa varaktighet jämfört med er egen kroppsliga existens.

Från ett perspektiv som bara rör vetenskapligt och inte andligt, med sin miljö är livet ett pussel och en besvikelse; - ”Vad är verkligen dess mening”. Saker växer och dör i en oändlig och smärtsam cykel av födelse, utveckling och förstörelse, och vetskapen om detta att människor absolut inte har ingivits något hopp i verklig mening.

Och ändå liv och medvetenheten av det är inte någonting ni vill förlora. Ni vill att detta tillstånd ska kvarstå, därför trots alla problem ni har, kvarstår där sensuella, fysiska och intellektuella nöjen och tillfredsställelser som kan göra det meningsfullt – liv bara för sin egen skull, likt det entusiastiska sättet som barn upptar sej med, och ni håller ängsligt fast vid det. Också, var och en av er har en inbördes känsla, ett outrotligt hopp att det måste finnas en mening med allt, att det inte bara skulle ta slut efter en så kortvarig tid och att ni önskar att ni kunde upptäcka vad det är.

Så för så länge som ni har upplevt mänskligt liv har ni sökt efter dess mening och också sökt efter orsaken till olyckor som drabbar er - sjukdom, jordbävningar, torka, översvämningar, vulkanutbrott, och död - och uppfunnit fruktansvärda gudar som ni tror valt att straffa er och som ni måste lyda. Några tror fortfarande på sådana gudar och använder dem som försvar för dödandet och skadandet av andra!

Alltid, faktiskt, har det varit gömt djupt inom var och en av er, den glödande kol av den outsläckbara elden av Guds Kärlek till er. För att finna den måste ni gå in i er själva och ta avstånd från den själviska förvirringen runt er. Och det är inte lätt för er, även om det finns många som skulle kunna lära er hur, därför majoriteten av dessa lärare är nästan lika förlorade som ni är, och försöker att hitta sej själva genom er framgång skulle det inträffa. Alla av er har sökt men mycket få har hittat därför att förvirringen av illusionen motarbetar öppenhet till något som inte är det, någonting som dess tränade förmåga och logik är omöjlig att bevisa och avslöja. 

Bistert motstånd och beslutsamhet är inte tillräckligt faktiskt de fungerar som en blockering. För att nå dessa inre djup måste ni kapitulera till tomheten eller mellanrummet som uppkommer mellan era tankar när ni noterar dem passera medan ni inte är sysselsatta med dem. Eftersom alla era kulturer uppmuntrar till konstant förpliktelser med innehållet av era tankar, tar det mycket övning att upphäva den vanan och befria den för en längre tid. Några har lyckats och har skrivit om det i underbara upplevelser som inträffade när de lyckades. Men för de flesta av er förblir det oåtkomligt. Ni kan uppleva en känsla av frid en stillhet som befriar stress, men dessa inre djup har för det mesta delen blivit okända och till alla avsikter och skäl, obekanta.

Nu när som det gudomliga fältet av Kärlek omsluter och omfattar Jorden skärps, tillgång till dessa inre djup i er och visar sej för er. 

Den stillsamma känslan som ni alla har, att det faktiskt finns en mäktig och mystisk mening med era liv sipprar in i ert medvetande och kräver er uppmärksamhet. Dessa glödande kol i er blir blåsta till flammor och er önskan att förena er med sin Källa blir oemotståndlig. Det verkar fortfarande overkligt, obestämbart, och åter igen kan ni inte längre förbise den inre omedelbara uppmuntran att tillåta er inre värld att öppna upp och visa er hur högt ni är älskade, och hur oskiljaktiga ni verkligen är ifrån Källan av allt liv. 

Den Källan, Gud själv, vill att ni blir medvetna om Honom därför Han vet att den praktiserande kunskapen om Honom kommer att ge er oändlig glädje och besvikelsen av synvillan kommer att ta bort slöjan bakom vilken ni har avskärmat er ifrån Honom alldeles för länge. Ert uppvaknande är nära och är säkerställt.

Med så mycket kärlek, Saul.


Översättning: Mariana Ottosson 
www.st-germain.se 




Wednesday, October 24, 2012

Saul via John Smallman, 21.10.2012





Saul via John Smallman, 21.10.2012

För att hjälpa de sovande behövde ni gå i deras skor.



Datumet 21 december, 2012 på Jorden är på många människors sinnen då de ser framemot mänsklighetens uppvaknande, och undrar vad som i själva verket kommer att hända, om något alls, vid eller innan detta datum. Trots alla de inspirerande kanaliserade meddelandena som talar om vikten och betydelsen av detta datum så hoppas många på det bästa, medan de undrar om något särskilt viktigt verkligen kommer att ändras då – de förbereder sig för att hantera en stor besvikelse. Och nyhetsmedia fortsätter att fokusera på samma gamla saker – ”nya” dåliga nyheter om ekonomin, om politiken, om hot av terrorist plotter eller krig, om klimatförändringar, om jordbävningar, och mer och mer – så var finns de goda nyheterna undrar ni. Finns det Goda Nyheter? Illusionen döljer er eviga spirituella förbindelse med Gud från er. NI tror på det, det stämmer helt och hållet för er, men ni har ingen erfarenhet av det – ingen förnimmelse, smak, lukt, ljud eller synintryck av Guds Närvaro i era liv. Ni har bett, mediterat, läst inspirerande spirituella böcker av en del mystiker som har upplevt det gudomliga, och av folk som har personliga nära-döden-upplevelser. Men majoriteten av er har igen personlig erfarenhet genom vilken ni känner Gud. 

Kroppar kan bara uppleva genom sina fem sinnen, så ni måste förlita er på er tro, era förhoppningar, men då datumet kommer allt närmare så tenderar era tvivel att intensifieras. Om ni inte upplever tvivel då kanske ni inte är ärliga med er själva – kanske att ni förnekar dem. Nu är det en mycket krävande tid för er då ni ängsligt väntar på ögonblicket av ert utlovade uppvaknande. Det gudomliga Kärleksfältet som omger planeten är och hela mänskligheten är känsligt för er ängslan. 

Ha förtröstan i vetskapen att oberoende av hur overklig eller otillräcklig er erfarenhet av er gudomliga karaktär än må vara, så återstår fakta att ni är, alltid har varit, och alltid kommer att vara gudomliga varelser, Guds älskade barn. Detta är Sanningen. Det är sant för evigt, även inom den illusoriska verkligheten i vilken ni för tillfället upplever livet, i en så högst begränsad form. Ert overkliga ovetande är en tung börda som ni frivilligt valde att bära när ni återigen gick in i illusionen för att vara Ljusbärare och vägvisare för de som var djupt insomnade. För att hjälpa de som är så djupt sovande blev ni tvungna att lämna era minnen av 

Verklighet så att ni kunde uppleva vad de upplever och helt fullt förstå deras skrämmande och förvirrande belägenhet, vilken inte är förståelig alls, såvida man inte är omsluten av den. Från utom den, från Verkligheten, så finns det inget där; den finns inte. Men från inom, förefaller den helt verklig, och alla frågorna, problemen, smärtorna, och lidande som den ger er är mycket hotande och övertygande. För att hjälpa de sovande behövde ni gå i deras skor. 

Även om ni lämnade bakom er era minnen av Verklighet så hålls er kunskap om Den djupt inom er, vilket också är fallet för de sovande, men ni, till skillnad mot dem, har ett medvetande av Det. Detta medvetande är det redskap ni använder för att guida er själva hemåt ofelbart, och genom att göra så, så visar ni andra vägen. Men effekten av illusionen är att föra fram tvivel i era sinnen då det gäller dess verkan, särskilt när ni också dras ned i oron och ängslan av det dagliga illusoriska livet. Detta är anledningen varför vi konstant påminner er om det absolut väsentliga behovet av att tillbringa lugna stunder – tysta stunder, tid ensamma för att be eller meditera – för att förnya er styrka, och för att förnya ert medvetande att ni är Ljusbärare och vägvisare med ett mycket viktigt uppdrag: uppväckandet av mänskligheten, för vilket vi i de andliga rikena konstant ger er vår outsinliga assistans. Om ni skulle falla under uppfattningen att ni gjorde denna enorma uppgift utan hjälp så skulle ni bli överväldigade. Ni kan inte möjligtvis göra detta ensamma. 

Ni måste därför finna tid och utrymme, varje dag, för att förbinda er med oss, så att ni konstant håller ert medvetande att ni aldrig någonsin är ensamma. Tvivel kommer ni att ha, men ni kommer också att veta att ni absolut inte är ensamma. Vad ni gick med på och gör är helt enastående. Ni gick frivilligt och villigt tillbaka till illusionen för att hjälpa era bröder och systrar då de kämpade för att hitta sin väg tillbaka Hem. Det är inte första gången som ni har anmält er som frivilliga att assistera de sovande som förefaller att vara fångade i illusionen, och er beslutsamhet och ihärdighet då ni genomför denna uppgift är gudomligt ärad. Det är en uppgift i vilken framgång är oundviklig för det är Guds Vilja att det blir så. Påminn er själva åter och åter igen, särskilt då era tvivel antastar er, att ni är gudomligt älskade, skyddade, och guidade i varje ögonblick av er existens, och att ett nederlag inte är ett tillgängligt alternativ för er framgång är gudomligt säkrad. Med så mycket kärlek, 

Saul. Svensk översättning: 

Per Staffan - www.st-germain.se


Kanaliserat av John Smallman – www.johnsmallman.wordpress.com

Svensk översättning: Ulla Krogh - www.st-germain.se



Sunday, September 2, 2012

30.05.2012




via John Smallman, 30 maj 2012

Kärlek kommer att bli den vägledande kraften och auktoriteten.


När förändringar av sådan magnitud och betydelse som nu börjar äga rum runt om i hela världen blir kända för allmänheten så kan det förväntas att ett visst mått av förvirring och oro kommer att uppstå. Oroa er inte, utan fortsätt att hålla ert Ljust högt då ni erbjuder tröst och medlidande till de som är oroliga och nervösa över vad som händer. Hjälp dem förstå betydelsen av vad som händer, och förklara att klarhet av målsättning och intention i alla förhållanden (personliga, regeringar, och internationellt), samt fred, harmoni, och överflöd kommer att byta ut oärlighet, konflikt och brist som har plågat er så länge.

Då ärlighet och integritet med omsorg och allmän omtanke för andra fortsätter att svepa igenom mänskligheten så kommer mycket att komma fram som har gömts från er av de i positioner av makt och auktoritet då de följde själv-tjänande agendor för att skydda och berika sig själva och deras kumpaner. Det kommer att bli en vitt spridd häpnad och chock då information ges som avslöjar de många olika ”oegentligheter” som har begåtts i namn av ”allmän säkerhet”, och ”krigen” på terrorism, droger, brott, cancer, fattigdom, och många andra, då de avslöjas.

De ansvariga kommer inte längre att få stanna kvar på sina poster, och de kommer att bytas ut mot människor av obestridlig integritet så att hela det korrupta systemet som orsakar så mycket lidande för så många kan bytas ut mot ett helt nytt system som är enkelt, ärligt och transparant. Då all information som har undanhållits er förs ut i det öppna via media – inledningsvis alternativa media – så kommer det otvivelaktigt att uppstå ett allmänt ramaskri mot de som är ansvariga för detta samvetslösa tillstånd.

Domstolar kommer att behöva etableras för att undersöka dessa förstulna, förklädda och olagliga aktiviteter och ställa de som är ansvariga inför rätta inför opartiska domare. Det blir ingen häxjakt, inte heller kommer några försök till lynchning eller förstörande av de som misstänks vara skyldiga tillåtas ske. I denna annalkande Nya Ålder, kommer Kärlek att vara den vägledande makten och auktoriteten, underbyggda av vishet, integritet, ärlighet och transparens. Det kan mycket väl bli nödvändigt att häkta och inspärra en del av planläggarna bakom alla dessa korrupta aktiviteter, men bestraffning kommer inte att ha en plats i denna nya och transparanta värld som förs in till existens.

Kärlek är livskraften – energin som uppehåller all existens. Den är gudomligt skapad så att hela skapelsen skulle och kunde leva i evig fred, harmoni och överflöd. När ni vaknar upp så blir allt detta självklart. Under tiden kommer skydd att inrättas för att skydda alla från det vansinniga och oerhörda uppförandet som den korrupta ”eliten” har använt sig av så länge till sin egen fördel och det blir ett stopp för detta uppförande.

Men, i linje med Guds Kärlek för hela hans skapelse, så kommer denna elit att skyddas från alla försök att förstöra dem eller att orsaka dem lidande, i vad som tidigare kanske skulle ha förefallit er vara en väl motiverad vedergällning. Var dock säkra på att de inte längre kommer att kunna skada andra på något sätt, och de kommer att få så mycket tid som de behöver för att bli medvetna om, och reflektera över, det enorma lidandet och skadan som de har tillfogat andra. Då de så gör kommer de att helt fullt förstå hur helt oacceptabelt och omoraliskt och skadliga dessa sätt har varit, och de kommer inte att tycka om den erfarenheten.

I vilket fall som helst så kom ihåg att ni alla för närvarande upplever ett illusoriskt existenstillstånd – det har aldrig ägt rum – och en av de viktiga uppgifterna som ni åtar er är att förlåta er själva för alla sorter av vad som för er kan förefalla vara era chockerande handlingar och underlåtenheter. Och det är en uppgift som eliten också kommer att ta sig an, när de är redo.

Gud – Skapelse – är Kärlek.

Ni står nu inför en återgång till detta gudomliga och perfekta tillstånd. Inga kärlekslösa attityder av någon sort kan existera i detta tillstånd. Så släpp all förbittring, dömande och all önskan att fördöma som ni kanske fortfarande bär på – så att ni kan vakna upp in i detta storslagna tillstånd.

Med så mycket kärlek,Saul


Kanaliserat av John Smallman – www.johnsmallman.wordpress.com

Svensk översättning: Ulla Krogh - www.st-germain.se



SHELDAN NIDLE

SHELDAN NIDLE
i svenska

despertando.me - other channels

despertando.me - other channels
i svenska

GALACTIC CHANNELINGS

GALACTIC CHANNELINGS
i svenska

SALUSA BY MIKE QUINSEY

SALUSA BY MIKE QUINSEY
i svenska

MATTHEW WARD

MATTHEW WARD
i svenska

WANDERER OF THE SKIES

WANDERER OF THE SKIES
i svenska

MONTAGUE KEEN

MONTAGUE KEEN
i svenska

GREG GILLES

GREG GILLES
i svenska

BLOSSOM GOODCHILD

BLOSSOM GOODCHILD
i svenska