invoc


Klicka på den högra rutan i botten på videoramen för att få texten.

Invokation

14:02:2014 - 09:00H BRISBANE, AUSTRALIA

13:02:2014 – 24:00 Stockhom, Sweden

http://24timezones.com/

Wednesday, August 29, 2012

26.02.2012




via John Smallman, 26 feb 2012


Budskap från Saul

Alla skuggor kommer att ha skingrats då Verklighetens klarhet omger er.

Många av er känner er nerstämda och deprimerade då det förefaller som ert uppvaknande inte kommer närmare. Ni tycker att ni har hållit Ljuset, ändrat era attityder, utövat kärleksfullt uppträdande men ändå så händer inget som pekar på att era ansträngningar på något sätt skulle vara effektiva. Kom ihåg, illusionen slås för sin existens, det är en kollektiv egostruktur som uppehålls genom rädsla, lidande, och våld, och vad ni ser som händer, om ni fokuserar er på de dåliga nyheterna runtom planeten, så är det dess dödsryckningar. Den gör sina sista desperata försök att förnya sig själv, men dess grund faller sönder innan dess oundvikliga kollaps. Fortsätt att ha tro på Guds gudomliga plan för er att vakna upp in i det briljanta Ljuset av evig dag där allt som har orsakat er smärta och lidande kommer att vara borta, och kvar blir bara Verklighet, Kärlek, den absoluta lycksaligheten av att vara en med er Fader, komplett, glädjerik, och för evigt i Fred i den upplysta Kunskapen av Hans kärleksfulla omfamnande. Då kommer allt vara klart och alla skuggor kommer att ha skingrats då Verklighetens klarhet omger er.

Ni har arbetat på er väg hemåt mot denna härliga avslutning i spelet av separation i vilket ni har varit involverade under många livstider, och denna avslutning, detta uppvaknande in i medvetande om vilka ni i sanning är, närmar sig snabbt. Låt inte den synbarliga verkligheten av illusionen övertyga er att den är verklig, dra ner er till en moras av självtvivel och självanklagelser om ert förtjänande av att uppleva Guds kärlek för er, eller, än värre, till att tvivla på Guds existens. Ni är, har alltid varit, och kommer alltid att vara perfekta skapelser av er gudomliga Fader, för evigt som Ett med honom i Himlen – Paradis, Verklighet – för det finns ingen annan plats. Det är här ni är, och insikten om det, medvetandet om det, sanningen av detta kommer att visa er, en gång för alltid, att ni har varit sovande och drömde om en icke-plats som ni hade hittat på i era sinnen för att roa er själva. Nöjet tog slut och sedan dess har ni ansträngt er för att vakna upp, och ögonblicket för att detta händer ligger nu för handen.

Gud i sin obeskrivliga Kärlek och Vishet kunde inte och skulle inte ha låtit er bli kvar sovande och omedvetna om vilka ni verkligen är, vilket är anledningen till att Han försedde er med allt ni behövde för att vakna upp, och varför Han aktivt har uppmuntrat er att göra så sedan ni först ingick i detta overkliga tillstånd. Han vet att ni vill vakna upp, Han vet att ni har genomgått den mycket övertygande men helt overkliga upplevelsen av intensivt lidande, och Han vill bara att ni frigör er själva från denna mardröm genom att omfamna varandra i Kärleken som är ert sanna tillstånd. Kärlek är oändlig, ytterst komplett i sig självt, och inom Den kan inte något kärlekslöst någonsin vara närvarande. Ert uppvaknande är en process av att släppa allt som är oförenligt med detta gudomliga tillstånd, och ni har arbetat mot de under vad som förefaller som en oändligt lång tid.

Punkten vid vilken ni började inse dårskapen av att uppföra sig kärlekslöst var ögonblicket när det blev möjligt för er att tänka er att släppa illusionen, för det blev omedelbart uppenbart att vad ni så livligt upplevde kunde bara vara overkligt. I vilket fall som helst så var ni motvilliga att frigöra er från uppförandet som hade blivit endemiskt då ni sökte säkerhet, acceptans, och kärlek i denna underliga illusoriska miljö från vilken de hade undantagits.

Precis de uppförandena som ni trodde skulle skydda er var, och fortsätter att vara, de band som binder er till illusionen, för, som ni ofta har blivit påminda om, något kärlekslöst kan inte vara närvarande i ett tillstånd av Kärlek. Ni har varit motvilliga att frisläppa dem på grund av den intensiva känslan av otrygghet som illusionen ger er, och då ni ser runt omkring er ser ni ett intensivt lidande från vilket ni önskar att vara separerade. Men separation är lidande, det är inbillning att separation från andra ger er säkerhet och trygghet från attack, och gör det möjligt för er att attackera andra för att hålla er själva trygga. Då alla är Ett så är att attackera någon detsamma som att attackera er själva.

Er uppvaknandeprocess fortsätter att snabbt föra sig framåt då ert medvetande om denna sanning intensifieras och sprids, och fler och fler av er ämnar samarbeta i kärleksfullt uppförande som kommer att göra det möjligt att frigöra detta ängsliga behov att vara separata. Det förefaller många av er att ni har en fot i Verkligheten och en i illusionen – ni tror att det bara finns Enhet, att separation är en illusion, men ni upplever ändå separation. Detta koncept är i sig självt dock ett stort steg framåt. Och med varje steg framåt så ökar ni er acceleration mot er oundvikliga ankomst till er himmelska destination. Fortsätt bara att hålla ert Ljus högt; att göra så påminner er om ert gudomliga arv och stärker er intention att vakna upp, och detta kommer att assistera och uppmuntra andra att göra samma sak. Det är en acceptans av verkligheten av er Enhet och det hjälper att ytterligare skingra känslan av separation som binder er till illusionen. De band som kvarstår är mycket färre än någonsin tidigare och står nu nära till att brytas. Ni vet detta, så slappna av in i vissheten om ert förestående uppvaknande.

Med så mycket kärlek, Saul


Kanaliserat av John Smallman – www.johnsmallman.wordpress.com

Svensk översättning: Per Staffan - www.st-germain.se




22.02.2012




via John Smallman, 22 feb 2012


Budskap från Saul

Släpp alla återstående behov av självdömande

Det gudomliga Ljuset av Guds Kärlek skiner mer och mer starkt på er då ni intensifierar era sätt att uppträda kärleksfullt, och då ni arbetar för att frigöra alla attityder eller uppföranden som är mindre än helt i linje med de som kommer att leda er Hem. Att öppna era hjärtan och erbjuda kärlek, medlidande, acceptans och förlåtelse åt alla som ni kommer i kontakt är de mest effektiva sätten att föra er själva Hem till Verkligheten, som den fullt medvetna och fullt vakna gudomliga varelse som ni alltid har varit. Er ankomst är säkrad, för det finns ingen annanstans som ni kan gå! Fokusera på denna sanning och låt det att lyfta ert välmående i glädje då ert medvetande av att det i själva verket är sant bubblar upp och in i ert medvetande, trots att ni fortsätter att uppleva illusionen och de problem och frågor som den ställer er inför medan ni fortsätter att finna er väg hemåt.

Hela mänskligheter gör denna resa även om ett enormt antal av dem förefaller att vara ytterst omedvetna om det faktum att de är gudomliga spirituella varelser vilsna i Illusionen. De kanske mycket väl känner sig vilsna, men det förefaller dem att detta är mänsklighetens naturliga tillstånd och de accepterar det då motvilligt och arbetar med det bäst de kan. Onödigt att säga, men när de vaknar upp och upptäcker sanningen om vilka de är, så blir deras glädje gränslös. Och ert arbete är att assistera dem i denna storslagna uppgift om vilken de är omedvetna. Genom ert kärleksfulla uppträdande så tänder ni en stråle av ljus, eller ringer en klocka hos dem, och det får dessa temporärt vilsna att stanna upp tillfälligtvis i deras handlösa rusning efter värdslig tillfredsställelse (helt ouppnåeligt, som det är) då de undrar ”vad var detta”.

Efter att detta har hänt dem ett par gånger så börjar de att tänka sig möjligheten att det kanske finns något mer med livet än bara att jaga de olika morötterna som illusionen förefaller att lägga fram för dem att ta tag i. Och inledningsvis så är det en mycket uppskakande tanke, vilken de i vanliga fall förkastar som orationell och försöker att glömma bort det; men det går inte, för de stöter på kärleksfullt uppträdande för vilket det inte förefaller att finnas något rimlig förklaring, då de som erbjuder det uppenbart inte uppnår några fördelar, gömda eller dolda, från att vara så öppna och ärliga. Det förvirrar dem och oroar dem, och till slut bestämmer de sig för att undersöka orsakerna till dessa oroande upplevelser – varför uppför sig de nära, folk de känner, och till och med främlingar på detta obekanta och oförväntat kärleksfulla sätt.

Sakta men säkert börjar de att upptäcka att deras egna attityder och uppförande är mycket mindre generöst och det finner detta störande, och får dem att ifråga sätta sina motiv, vilka tills dess hade förefallit att vara helt resonabla (”precis som alla andras”), men vilket nu ger dem en känsla av ångrande, ibland närmande sig avsky. Insikten går obekvämt upp för dem att dygden av ärlighet och integritet, vilket de hade förmodat var högst opraktiskt och bör därför nödvändigtvis undvikas i den ”verkliga världen”, är väsentliga uppförandedrag som måste omhuldas, levas, och demonstrerade om de skall kunna leva i fred med sig själva. Och det är chockerande insikt och en som de helst inte skulle vilja ha haft.

I vilket fall som helst så finner de att de inte kan gå bakåt när denna insikt har brutit sig in i deras medvetande. Och från att ha velat förkasta och ignorera den så gör de framsteg med att finna mer information för att validera den. Och när de behöver ändra på sig själva så att deras livsstil matchar deras nya förståelse så är det till en början ganska svårt för dem då de känner sig obekväma med att ses ha blivit, ibland ganska plötsligt, förstående och medlidande individer. Men då de blir mer bekanta med deras nya jag så finner de deras tidigare höga stressnivåer – stress som de ofta var näst helt omedvetna om – faller ned och snabbt byts ut mot en känsla av fred och tillfredsställelse som de aldrig tidigare har upplevt. Och alla deras förhållanden visar en markant förbättring.

Dessa personer upptäcker sig själva genom det älskande uppförandet som ni alla visar. Ni kommer att ha mycket lite, om något, uppfattning eller kunskap om effekterna som ni har haft på dem, men som dem, så kommer ni att uppleva reducerade stressnivåer, förbättrade förhållanden, och en nyfunnen fridfullhet och tillfredsställelse med livet även om ni förblir i illusionen. Detta kommer att indikera för er att ni är fast etablerad på er väg mot uppvaknandet, och göra det möjligt för er att komma ihåg att er hemkomst är gudomligt försäkrad. Ni fullbordar era heliga kontrakt mycket vackert och har all anledning att vara nöjda och tillfredsställda, så frigör alla återstående behov av självdömande eller nedvärdering då de är helt felplacerade och olämpliga.

Med så mycket kärlek,Saul

Kanaliserat av John Smallman – www.johnsmallman.wordpress.com

Svensk översättning: Per Staffan - www.st-germain.se





19.02.2012




via John Smallman, 19 feb 2012


Budskap från Saul

Ni är i sannerligen hedrade

Mänsklighetens intentioner att vakna upp intensifieras då det gudomliga energifältet som omger planeten fortsätter sitt kärleksfulla inflytande hos alla raser, nationer, och alla religiösa övertygelser. Retoriken som förs fram i dominerande nyhetsmedia reflekterar inte längre vad som verkligen händer, och inte heller den konstanta uppmärksamheten av var krig pågår. Krig pågår helt klart och är extremt smärtsamma för de som är involverade i dem, men tillväxten i kärlek runt om på planeten är betydligt starkare än de negativa energierna som krig uppmuntrar. Fokusera er uppmärksamhet på det växande inflytande som detta energifält av kärlek har på mänskligheten, ämna att det fortsätter att sprida sitt inflytande, och se till att ni själva är kärleksfulla hela tiden. Ni kan inte se hur effektiva ni är när ni gör detta, men jag kan försäkra er att effekten ni har när ni agerar kärleksfullt är enorm, och det kan kännas och påverkas av alla på Plant Jord.

Ni är på Jorden vid denna tid därför att ni med gudomlig vägledning valde att vara här för att väcka upp alla, och ni visste att när ni valde att göra så att det inte skulle bli lätt, eftersom ni förstod att leva synbarligen helt separat från Källan av existens skulle innefatta en extrem ensamhet från att vara omedveten om er gudomliga förbindelse. Trots detta så valde ni att vara här på grund av er intensiva kärlek för Gud och för era systrar och bröder som synbarligen var vilsna i illusionen. För att ha gjort detta val så är ni sannerligen hedrade. Vet att ni har gudomligt stöd i varje ögonblick, även om majoriteten av er inte har någon upplevelse av detta, och att ni kommer att lyckas med vad ni har satt er för att göra för det är den gudomliga Viljan, och i det är ni alla väsentliga och högst effektiva partners med Gud.

Att vakna upp, som ni har sagts många gånger, är ert oundvikliga och oföränderliga öde, trots de tvivel som ibland förefaller att plåga er, nästan till den grad att det krossar er tro och tilltro till Guds Vilja för er, inget kan eller kommer att förhindra att det händer. För er egen bekvämlighet så skulle hjälpa enormt om ni dagligen tog er tid med ert egoistiska sinne avstängt, eller åtminstone med volymen nedskruvad eller avstängd, för då kan ni ställa in intuitionen och ta emot det stöd och vägledning som ni erbjuds från era spirituella assistenter när helst ni är redo att lyssna.

Er intuition är vägen till Ljuset som brinner djupt inom er som Gud placerade där för lysa upp er väg Hem. Det är viktigt att ni tar kontakt med det så att ni kan absorbera överflödet av Kärlek som det erbjuder er och förbinda er med dess vägledning, så att i alla situationer som ni finner er själva i får ni informationen som ni behöver för att reagera på ett lämpligt sätt. Att reagera på ett lämpligt sätt mot situationer som ni stöter på stärker er beslutsamhet att agera kärleksfullt – alltid – och att uppföra sig kärleksfullt för er närmare till uppvaknandet.

Ni är Kärlek, ni skapades från Guds gudomliga kärleksfält, men de flesta av er har bara en vag aning om vad detta verkligen betyder, så ni fortsätter att undervärdera er själva, och mänskligheten i allmänhet, då ni tillåter er själva att gå upp i distraktionerna i illusionen. Dessa försök övertyga er att illusionen är verklig, att det startade sin existens utav en slump efter miljarder år av lämpliga tillfälligheter, och att det inte finns någon överordnad intelligens bortom den begränsade förmågan som era mest kapabla sinnen kan uppnå. Detta är ett kollektivt ego-lurendrejeri för att förstärka egots grepp om var och en av er och att se till att ni förblir oförmögna att upptäcka ert gudomliga ursprung, genom att övertyga er att ni är ett litet stoft av oavsiktligt medvetande som är på drift i ett enormt och okänsligt universum. Som tur är så är egot en del av illusionen så det kommer också att upplösas och försvinna när ni vaknar upp till Verkligheten och in i det resulterande medvetandet att ni alla är Ett med Gud.

Gud har inget behov av ett ego, trots de skrämmande beskrivningarna i många religiösa texter som har uppmålat en gud som en stark och dömande, och som ser och hör alla era tankar, ord, handlingar och förbereder att döma er till en extrem och evig tortyr om ni inte gav honom hans förtjänta respekt. Och att göra det är naturligtvis omöjligt, för hans krav på er är oändliga, dåraktiga, och ämnade att förstöra er, för det ger honom tillfredsställelse. Det har varit ett egoistiskt lurendrejeri för att kontrollera er och förhindra er från att komma ihåg vilka ni verkligen var – varelser av oändlig kraft, Ett med Gud, existerar för evigt i gudomlig lycksalighet – och på så sätt låta egot fortsätta att existera.

Ni skapade era egon när ni valde separation, och de förefaller att ha liv av sig själva – ni kan ofta se dem fungera i andra människor! Men de är bara inbillningar från er kollektiva fantasi, och kommer att inordnas tillbaka in i er när ni vaknar upp. De är de bitarna av er som tror att ni är separata från varandra och från Gud, de bitar som lever i rädsla och avsky, helt förskräckta över vad de har gjort. Men de har inte gjort något och har inget att frukta. Omfamna dem med er kärlek, inte genom vädja till dem och låta dem vilseleda er, utan genom att visa dem Kärleken som brinner inom er som accepterar dem som väsentliga delar av er själva, även om de leker ganska så smärtsamt med negativitet och kärlekslöshet, och genom att visa dem att det finns absolut inget att frukta för de är också en del av Guds gudomliga skapelse – delen som försökte gömma sig från honom – och att de också är på väg Hem, och in i den Enhet som är Verkligheten.

Med så mycket kärlek,Saul


Kanaliserat av John Smallman – www.johnsmallman.wordpress.com

Svensk översättning: Per Staffan - www.st-germain.se





Friday, February 17, 2012

15.2.2012



 Tiden är som en oändlig nedtrappning av verkligheten 
02/15/2012 

Att vänta, samtidigt som förväntningen och upphetsningen tilltar, är svårt för er. Ert tålamod har testats rejält under de senaste åren då ni har sett fram emot och förberett er för mänsklighetens uppvaknande, och då ögonblicket för denna fantastiska händelse kommer än närmre, ökar era nivåer av stress och spänning. Detta är oundvikligt, men fortsätt att fokusera på dess oundviklighet. Gud har lovat det, och så kommer det att ske, precis som planerat. 



Er andliga utveckling har avancerat långsamt men stadigt i eoner, med tillfälliga felsteg och avledningar, men under de senaste tre eller fyra århundradena har hastigheten av era framsteg accelererat exponentiellt, fastän det kanske inte verkar så för er, och ni närmar er nu den nivå som ni kommer att vakna från och upptäcka vilka under ni har åstadkommit. Från nästan total okunnighet, tillsammans med enbart grundläggande reaktionsmönster, har ni gått framåt mot en medvetenhet av kärlek, medlidande, samarbete, och vänlighet och har börjat använda dessa begrepp för att ägna er åt varandra oftare och oftare, och gläds åt hur otroligt effektivt de hanterar varje sorts problem och situation som ni måste klara av i era dagliga liv. Eftersom ni bevisar detta genom att leva det, lär andra sig att göra detsamma, och så bokstavligen exploderar dessa extremt effektiva begrepp in i det mänskliga medvetandet över hela planeten och omsätts i praktiken för att föra fram de viktiga förändringar som kommer att möjliggöra och få till stånd fred och välstånd för alla på Jorden.



Det har tagit mänskligheten lång tid att nå denna etapp eller nivå till sin pågående utveckling, men det är ett steg från vilket reträtt eller bakåtskridande är omöjligt, och perspektiven som kommer att öppnas för er är verkligen magnifika. Att vakna upp till ert gudomliga och naturliga tillstånd av att vara fullt medveten kommer att expandera er medvetenhet och kunskap bortom allt igenkännande jämfört med det begränsade tillstånd som ni för närvarande har tillgång till att utnyttja av dem. I ert uppvaknade tillstånd kommer förmågorna hos till och med de mest intellektuellt begåvade och enastående av er, som ni nu upplever tillvaron, att uppfattas som att vara helt betydelselösa, faktiskt inte som någon merit alls förutom den hjälp de har gett er vägen till uppväckthet när ni tillfälligtvis väljer att använda dem för detta stora ändamål. 

I ert uppväckta och naturliga tillstånd kommer Kärleken som Guds famntag håller er i för evigt att fylla er med Hans visdom och de oändliga möjligheter som Han besitter så att ni med-skapar den eviga glädjen och välbehaget av allt med Honom. Det kommer inte att finnas några problem med ego-drifter som försöker söka uppmärksamhet genom att vara först eller bäst, därför att vetskapen att ni alla är ett – och för evigt i upplevelse av det tillståndet, och det kommer att vara oändligt och exstatiskt – kommer glädje konstant att skapas för alla, i ett behagligt tillstånd av samarbete som övergår varje beskrivning som skulle kunna ha mening för er då ni är begränsade av den inskränkta naturen av illusionen. 

De av er som tänker på det undrar vad i hela världen som skulle kunnat ha övertygat er om att separera er själva från er kärleksfulla Skapare över huvud taget. Livet i illusionen, för att verkligen uttrycka det milt, är inte förfärligt tillfredsställande, och all den information ni får från de andliga sfärerna säger er att tillvarons gudomliga under i Verkligheten, i ett med Gud, kan rimligtvis inte förklaras för er eftersom att faktiskt uppleva detta tillstånd är det enda sättet som det kan förstås. Dock har ni den inneboende känslan av att det existerar att det är Himlen, och att det är ett sant vidunderligt tillstånd och så frågar ni er själva, och varandra, ”Varför i hela världen skulle vi ha valt att lämna det och vara separerade från Gud?” Och det är verkligen en högst rimlig fråga. 

I ert naturliga tillstånd är ni oändlig Visdom, oändlig Kunskap, och oändlig Kärlek. Ni har allt och ni behöver ingenting. Men tanken slog er, ”Hur skulle det vara att vara separerad från Gud?” Och omedelbart upplevde ni detta konstiga och ensamma tillstånd eftersom tanken skapar omedelbara resultat. Ja, det är ett inbillat tillstånd eftersom separation från Gud är omöjligt, och utanför Honom finns det ingenting eftersom det inte finns något utanför. Dock blev resultatet – illusionen. Och här är ni bara ett ögonblick senare, och på väg att återvända till Verkligheten. 

Tiden är illusorisk; den verkar verklig, och utan den skulle ni inte kunna se, höra smaka, röra, lukta och generellt interagera med varandra och den omgivning som illusionen innehåller. Tiden är som en oändlig nedtrappning av Verkligheten, som möjliggör orsaker att ha effekter, och som ett resultat utvecklas en kedjereaktion av händelser, som fullbordar upplevelsen av illusionen för er. En illusion varar inte! Men när ni synbart är fångade inom den, verkar den ändlös. Den verkar ha börjat för många billioner år sedan, och ändå är den inget annat än en tillfällig villfarelse som inte kan vara. Ni är på väg att vakna upp, ni har inte sovit längre än i ett ögonblick och er glädje kommer att vara så exstatisk. Så slappna av, var kärleksfulla, öppna er själva för er Faders Kärlek så att Den kan fördriva illusionen, och tillåt er själva att vakna upp. Kom ihåg ni har alla en fri vilja, och att öppna er själva för Hans kärlek är att välja att vakna.

Med så väldigt mycket kärlek, Saul. 

Översättning: Mariana Ottosson 
www.st-germain.se 






SHELDAN NIDLE

SHELDAN NIDLE
i svenska

despertando.me - other channels

despertando.me - other channels
i svenska

GALACTIC CHANNELINGS

GALACTIC CHANNELINGS
i svenska

SALUSA BY MIKE QUINSEY

SALUSA BY MIKE QUINSEY
i svenska

MATTHEW WARD

MATTHEW WARD
i svenska

WANDERER OF THE SKIES

WANDERER OF THE SKIES
i svenska

MONTAGUE KEEN

MONTAGUE KEEN
i svenska

GREG GILLES

GREG GILLES
i svenska

BLOSSOM GOODCHILD

BLOSSOM GOODCHILD
i svenska